အရွင္ဘုရား၊ ပရိသတ္ေလးပါးဟူသည္
(က) မင္း၊ ပုဏၰား၊ ရဟန္း၊ ဟူေဌး ဟူ၍၄င္း။
(ခ) မင္း၊ ပုဏၰား၊ ရဟန္း၊ သူဆင္းရဲ ဟူ၍၄င္း မကြဲျပားပါ၍ ဘယ္အရာက အမွန္ျဖစ္ပါသနည္း။
ပရိသတ္ေလးပါးဟူ၍ ခြဲျခားသတ္မွတ္ခ်က္ ေပၚေပါက္လာရျခင္းကို ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ဦးလွျမင့္-ျမန္မာ့စိုက္ပ်ိဳးေရးဘဏ္၊ ေျမပံုျမိဳ႔)


(ေျဖ)
ဦးလွျမင့္၏အေမးတြင္ ပရိသတ္ ၄-ပါးႏွင့္ အမ်ိဳး ၄-ပါး မကြဲျပားဘဲ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရပါ၏။
ပရိသတ္ဟု သံုးရာတြင္ ဘုရား တရားေဟာေတာ္မူေသာအခါ ပါ၀င္ၾကေသာ တရားနာပရသတ္ကို ဆိုလိုသည္။
တနည္းအားျဖင့္ ဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ျမတ္ႀကီး ဆက္လက္ၾကာရွည္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ရမည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုလည္း ပရိသတ္ဟု ဆိုပါသည္။ ပရိသတ္အစု ၃-မ်ိဳး ေတြ႔ရပါသည္။

(၁) ပထမအစု။
ပရိသတ္ ၄-ပါး
(က) ဘိကၡဳ- ရဟန္း အမ်ိဳးသား ပရိသတ္။
(ခ) ဘိကၡဳနီ- ရဟန္းအမ်ိဳးသမီး ပရိသတ္။( ယခုေခတ္မရွိေတာ့ပါ)
(ဂ) ဥပါသကာ-ရတနာသံုးပါး သီလျမဲသည့္ အမ်ိဳးသား။
(ဃ) ဥပါသကီ-ရတနာသံုးပါး သီလျမဲသည့္ အမ်ိဳးသမီးပရိသတ္-ဟု အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိ အ႒ကထာမ်ားတြင္ လာရွိပါသည္။

(၂) ဒုတိယအစု။
တနည္း ပရိသတ္ ၄-ပါး
(က) လူပရိသတ္။
(ခ) နတ္ပရိသတ္။
(ဂ) ျဗဟၼာပရိသတ္။
(ဃ) ရဟန္းပရိသတ္-ဟုလာရွိျပန္၏။

(၃) တတိယအစု။
တနည္း ပရိသတ္ ၈-ပါး
(က) ခတၱိယပရိသာ-မင္းပရိသတ္။
(ခ) ျဗဟၼဏပရိသာ-ပုဏၰားပရိသတ္။
(ဂ) ဂဟပတိပရိသာ-သူၾကြယ္ သူေဌး ပရိသတ္။
(ဃ) သမဏပရိ္သာ-ရဟန္းပရိသတ္။
(င) စတုမဟာရာဇိကပရိသာ-စတုမဟာရာဇ္ နတ္ပရိသတ္။
(စ) တာ၀တႎသာပရိသာ-တာ၀တႎသာ နတ္ပရိသတ္။
(ဆ) မာရ ပရိသာ-မာရ္မင္းပရိသတ္။
(ဇ) ျဗဟၼပရိသာ-ျဗဟၼာပရိသတ္။ (အဂၤုတၱိဳရ္မွာပင္ လာရွိပါသည္)

အမ်ိဳး ၄-ပါးအစုလည္း ၂-စုေတြ႔ရသည္။
ပထမအစု-အမ်ိဳး ၄-ပါး၊ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ အလုပ္အကိုင္အရ ကြဲျပားျခားနားေသာ အမ်ိဳး ၄-ပါး
(က) ခတၱိယ-မင္းမ်ိဳး။
(ခ) ျဗဟၼဏ-ကိုယ္က်င့္သီလရွိၾကသည့္ ရေသ့၊ ရဟန္း၊ ပုဏၰား။
(ဂ) ေ၀ႆ-ကုန္သည္သူၾကြယ္မ်ိဳး။
(ဃ) သုဒၵ-သူဆင္းရဲမ်ိဳး။ ( နိဒါန၀ဂၢသံယုတ္)

တနည္း ဒုတိယအစု အမ်ိဳး ၈-ပါး
(က) ခတၱိယ-မင္းမ်ိဳး။
(ခ) ျဗဟၼဏ-သီလရွိသည့္ ပုဏၰားမ်ိဳး။
(ဂ) ေ၀ႆ-ကုန္သည္သူၾကြယ္မ်ိဳး။
(ဃ) သုဒၵ-သူဆင္းရဲမ်ိဳး။
(င) သမဏ-ရဟန္းမ်ိဳး။
(စ) ကုလ-အမ်ိဳးအႏြယ္ေကာင္းသည့္အမ်ိဳး။
(ဆ) ရာဇ၀ံသ-မွဴးမတ္မ်ိဳး။
(ဇ) အရိယ၀ံသ-အရိယာသူျမတ္မ်ိဳး-ဟု မဟာနိေဒၵသ တို႔၌ လာရွိျပန္၏။
(သုေတသန သရုပ္ျပအဘိဓာန္မွ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္)