ေက်းဇူးရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေဟာၾကားေတာ္မူထားတဲ့ " အရိယာဝါသ" တရားေတာ္ႀကီး ကို ဖတ္ရႈေနရာမွ...
ဝိပႆႏုာက်င့္ၾကံအားထုတ္ေနၾကတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြ တို ့အတြက္ေရာ၊ ဝိပႆနာကို ခုမွ စတင္အားထုတ္ဖို ့အတြက္ ေလ့လာေနၾကဆဲ ျဖစ္တဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြ တို ့အတြက္ပါ အင္မတန္အေရးႀကီးလွတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အသိေပးခ်င္လွတဲ့ ဓမၼစာစုေလးကို...
" ေသာတာပန္လူထြက္" ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ နဲ ့ျဖန္႔ေဝဒါန ျပဳပါရေစ။
" ဘုန္းႀကီးလူထြက္" ဆိုတဲ့ စကားကိုေတာ့ ၾကားဖူးၾကမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာေၾကာင့္ "ဘုန္းႀကီးလူထြက္ " လို ့ေခၚသလဲ ဆိုတာလည္း သိၾကမွာပါ။
ရဟန္းသံဃာ တစ္ပါးဟာ သာသနာ့ေဘာင္ကေန မေပ်ာ္ပိုက္လို ့ပဲျဖစ္ေစ၊က်န္းမာေရးေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ သာသနာေဘာင္ကို စြန္႔ခြာၿပီး လူ ့ေဘာင္ေလာကထဲ ကို ဝင္ေရာက္လာတဲ့ အခါ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ကို " ဘုန္းႀကီးလူထြက္" လို ့ေခၚၾကပါတယ္။
အခုလို " ေသာတာပန္လူထြက္" လို ့ေခါင္းစဥ္ေပးထားတဲ့အတြက္၊ ေသာတာပန္ အရိယာကေနၿပီး သာမန္ပုထုဇဥ္ ျပန္ျဖစ္တာလား ဆိုတာ ရွင္းျပဖို ့.....
" ေသာတာပန္ "ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ကို သိတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြ ရွိသလို၊ ခုမွ စၿပီး ေလ့လာဆည္းပူးေနၾကတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားထဲမွာ အဓိပၸါယ္ နားမလည္ၾကေသးတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြ တို ့ပါေကာင္းပါႏိုင္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေသာတာပန္ ရဲ ့အေၾကာင္း ကို အရင္ဆံုးအၾကမ္းဖ်င္းေလာက္ ရွင္းျပပါရေစ။

ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားတဲ့ ဒီအရိယာ ရဲ ့စိတ္ေနစိတ္ထားကို ေရွးဦးစြာ ေဖၚျပရရင္....
ေသာတာပန္ဟာ...
၁။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ေပၚတုိင္း ေပၚတုိင္း ခ်က္ခ်င္းသိပါတယ္။

၂။ အဲဒီလို သိတာနဲ ့တစ္ၿပိဳင္နက္ ၿငိမ္းေအးေအာင္လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။

၃။ ဒီျမတ္စြာဘုရား ဗုဒၶသာသနာက လြဲၿပီး တစ္ျခားသာသနာမွာ ထြက္ရပ္လမ္းလံုးဝမရွိဘူးဆုိတဲ့ ယံုၾကည္မႈဟာလဲ ေသာတာပန္ရဲ႕ ယံုၾကည္မႈဆိုတဲ့ သဒၶါဟာ ျပင္းျပပါတယ္။

၄။ အကယ္၍ ေသာတာပန္ဟာ သီလ က်ိဴးေပါက္ပါက က်ဴးလြန္ထားတဲ့အျပစ္ကုိ ခ်က္ခ်င္း ကုသလုိတဲ့စိတ္ေပၚတာဟာ ေသာတာပန္ရဲ ့စိတ္ထားျဖစ္ပါတယ္။

၅။ ကိစၥႀကီးငယ္ရွိလို႔ တရားရံုး မွာ အကူညီ သက္ေသလုိက္ရေပမယ့္လည္း သီလ အပ်က္မခံၾကပါဘူး၊ အလြယ္ဆံုးေျပာရရင္ မလိမ္ဘူးေပါ့ေနာ္။

၆။ တရားေတာ္ေတြကုိ ၾကားနာ ဖတ္ရႈ ေလ့လာတဲ့ အခါမွာလည္း အာ႐ံုဟာ တစ္ျခား ကို စိတ္မသြားဘဲနဲ ့အနက္အဓိပၸါယ္ကို ခက္ခဲမႈ မရွိဘဲ နဲ ့သိၿပီး နာႏုိင္ၾကပါတယ္။

၇။ ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္တရားေတြနာရေတာ့ ဝမ္းေျမာက္လုိ႔မဆံုး ၾကည္ညိဳလုိ႔မဆံုး ေက်းဇူးတင္လုိ႔ မဆံုးျဖစ္တာသည္ ေသာတာပန္ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ပုထုဇဥ္ နဲ႔ ေသာတာပန္ စိတ္ေနစိတ္ထား ဟာ အဲဒီ ( ၇ )ခ်က္မွာ ကြာျခားပါတယ္တဲ့။
ဒီေတာ့...
"ေသာတာပန္" ျဖစ္ၿပီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ဆိုတာဟာ..
ေနာင္သံသရာမွာ အမ်ားဆံုး ( ၇ )ဘဝသာေနရၿပီးေတာ့၊ ေနာက္ဆံုးဘဝမွာ အိုနာေသ ကင္းရာျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ ကို ေရာက္မယ္။နိဗၺာန္မေရာက္ခင္ ျဖစ္လာမဲ့ ေနာက္ဘဝေတြမွာလည္း " ငရဲ၊ တိရိစၧာန္၊ၿပိတၱာ၊ အသုရကယ္ "ဆိုတဲ့ အပါယ္ေလးဘံု မေရာက္ေတာ့တဲ့ အရိယာပုဂၢိဳလ္ ပါပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ားစုဟာ ခုလို တရားေတြအားထုတ္လာၾကတဲ့အခါ ...
နိဗၺာန္ ကေတာ့ေဝးပါေသးတယ္၊ ေရွ႕လာမဲ့ဘဝေတြ မွာ အပါယ္မက်ဖို ့အရင္ အေရးႀကီးတယ္ ဆိုၿပီး က်င့္ၾကံအားထုတ္ၾကတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြ ေတြကသာ မ်ားၾကပါတယ္။ခုလိုေခတ္ကာလမွာ...
တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ ေလာက္ရရင္ သာ ပဲ၊ သံသရာမွာ အပါယ္ဆိုတဲ့ ဆင္းရဲက လံုးဝ ကင္းလြတ္ၾကရမွာမို ့အားထုတ္သူ ေယာဂီတို႔ဟာ ေလာေလာဆယ္ မွာေတာ့ နိဗၺာန္ေမွ်ာ္မွန္းတဲ့ စိတ္ဆႏၵရွိသူေတြ ထက္၊ ေသာတာပန္ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ဆႏၵက ပိုမ်ားေနတဲ့ ေယာဂီေတြ ကသာ မ်ားၾကပါတယ္။
အဲဒီလို အားထုတ္ၾကရင္း..
ဒီေခတ္ဒီကာလ မွာ တရားထူးရၿပီး ေသာတပတၱိမဂ္ဆိုက္ တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထူးပုဂၢိဳလ္ျမတ္ေတြ အမ်ားအျပား ေပၚေပါက္လာတာနဲ ့အတူ၊ မိမိကိုယ္မိမိ ေသာတာပန္ လို ့ခံယူထားတဲ့ ေယာဂီေတြလည္း အမ်ားအျပားရွိလွပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အထက္မွာ ေဖၚျပခဲ့သလို၊ ေက်းဇူးရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေဟာၾကားေတာ္မူထားတဲ့ " အရိယာဝါသ" တရားေတာ္ႀကီး ကို ဖတ္ရႈၿပီး ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့အတြက္ သိေစခ်င္တဲ့ ဒီဓမၼစာစုကို ..
" ေသာတာပန္လူထြက္ "ေခါင္းစဥ္နဲ ့ေဖၚျပလိုက္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးက ဘယ္လို ေဟာသလဲ ဆိုေတာ့...
" တစ္ခါက....
ဒကာတစ္ေယာက္ဟာ ဘုန္းႀကီးထံ ေလွ်ာက္ထားဖူးပါတယ္၊ အဲဒီ ဒကာဟာ သာမန္ ဒကာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေခတ္ပညာလည္းတတ္၊ ဗဟုသုတကလည္း အေတာ္အတန္ ျပည့္စံုတဲ့ အထက္တန္းစား ဒကာတစ္ေယာက္ပါ။
သူက.. ကမၼ႒ာန္းဆရာတစ္ပါးထံမွာ တရားအားထုတ္ပါသတဲ့၊ အားထုတ္ၿပီးတဲ့အခါမွာ သူ ့ဆရာက သူ ့ကို " ေသာတာပန္ " ျဖစ္ၿပီလို ့ဆံုးျဖတ္ေပးပါသတဲ့...။
အရိယာ နဲ ့စပ္ၿပီး ဒီလိုအဆံုးအျဖတ္မ်ိဳးကို ျမတ္စြာဘုရားမွတစ္ပါး၊ ဘယ္ရဟႏၲာ၊ ဘယ္မေထရ္ ကမွ ဆံုးျဖတ္ေပးဖူးတယ္ ဆိုတာ ပိဋကတ္စာေပမွာလည္း မရွိပါဘူး၊ ဘုန္းႀကီးတို ့ကေတာ့ ဒီလို မဆံုးျဖတ္ေကာင္းဘူးလို ့လဲ အၿမဲတမ္းေျပာေနပါတယ္၊ ဉာဏ္စဥ္တရားကိုသာ ေဟာပါတယ္၊ အဲဒီေဟာလိုက္တဲ့ ဉာဏ္စဥ္တရားနဲ ့တိုက္ဆိုင္ၿပီး သူ ့ဟာသူပဲ ဆံုးျဖတ္ဖို ့တာဝန္ေပးထားပါတယ္။
ခုနေျပာတဲ့ ဒကာ ကေတာ့...
သူ ့ဆရာက " ေသာတာပန္" ျဖစ္ၿပီလို ့ဆံုးျဖတ္လိုက္တာနဲ ့သူကလည္း " ေသာတာပန္" ျဖစ္ၿပီလို ့ယံုၾကည္ယူဆၿပီးေတာ့၊ ( ၅ )ပါးသီလ ကိုလည္း လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္တည္ေနပါသတဲ့။
တစ္ေန ့က်ေတာ့..
သူကိုးကြယ္ေနတဲ့ တစ္ျခားဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးဆီကို သြားၿပီးေတာ့...
သူတရားေတြအားထုတ္ခဲ့ပံု၊ ေတြ ့ျမင္ခဲ့ပံု နဲ ့တကြ " ေသာတာပန္" ျဖစ္ၿပီလို ့ဆံုးျဖတ္ေပးပံုေတြကို ေလွ်ာက္ပါသတဲ့၊ အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း ဘုန္းႀကီးတို ့နဲ ့ေတာ္ေတာ္ရင္းပါတယ္၊ ဆရာလိုပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္၊ ပိဋကတ္စာေပမွာလည္း ေကာင္းေကာင္းတတ္ကၽြမ္းတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးပါပဲ၊ အခုထိလည္းရွိပါေသးတယ္၊ အသက္ေတာ္က ( ၈ဝ )ေက်ာ္၊ ( ၉ဝ ) နီးပါး ရွိေနပါၿပီ၊ အဲဒီ ဒကာ ေလွ်ာက္ပံုက..
" တပည့္ေတာ္ တရားအားထုတ္ထားပါတယ္ဘုရား၊ ကိုယ္ထဲမွာ ရႈလိုက္ရင္ ဓာတ္ေတြ၊ သေဘာတရားေတြ တရြရြ တမြမြ နဲ ့ေပၚေနပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ ဆရာကလည္း " ေသာတာပန္" ျဖစ္ၿပီလို ့ဆံုးျဖတ္ပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ကလည္း " ေသာတာပန္ " ျဖစ္ၿပီလို ့ယံုၾကည္ေနပါတယ္..ဘုရား" လို ့သူကေလွ်ာက္ပါသတဲ့။
အဲဒီေတာ့.. ဆရာေတာ္ႀကီးက ဘယ့္ႏွယ္ေျပာသလဲ ဆိုရင္....
" မင္းဟာ ဘာမွမဟုတ္ေသးဘူး"..တဲ့၊ " မင္းဟာ တရားကို မဟုတ္ေသးဘူး..မင္းဟာက ေသာတာပန္ ျဖစ္ဖို ့ဆိုတာကေတာ့ အေဝႀကီးပဲ၊ မင္းဥစၥာ ဘာမွ မဟုတ္ေသးဘူး" လို ့အဆံုးအျဖတ္ေပးလိုက္သတဲ့..။
ဒါနဲ ့.. အဲဒီ ဒကာဟာ သူျဖစ္ပံုကို ဆက္ၿပီး ေျပာပါတယ္၊
" ဒါနဲ ့ဘုရား..အဲဒီတစ္ခါတည္းက စၿပီးေတာ့ မင္းဟာ ဘာမွမဟုတ္ေသးဘူး" လို ့ဆရာေတာ္ႀကီးက ေျပာလိုက္တဲ့အတိုင္း တပည့္ေတာ္ဟာ ဘာမွမဟုတ္ေသးဘဲ ျဖစ္ေနပါတယ္၊ အစတုန္းကေတာ့ တပည့္ေတာ္ဟာ " ေသာတာပန္" ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာနဲ ့ေသာတာပန္ဆိုတဲ့ အက်င့္နဲ ့ညီေအာင္ ( ၅ )ပါးသီလ ကို လံုလံုျခံဳျခံဳ နဲ ့ေစာင့္ထိန္းေနခဲ့ပါတယ္။ အခုေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက "ဘာမွမဟုတ္ေသးဘူး" ေျပာတာနဲ ့တပည့္ေတာ္ဟာ " ငါးပါးသီလေတာင္ မလံုေတာ့ပါဘူးဘုရား" လို ့အဲဒီ ဒကာ ကေျပာပါတယ္။
အဲဒီေတာ့..
ဘုန္းႀကီးက သူ႔ကို အားေပးလိုက္ရေသးတယ္..
" ဟာ..ဒကာ ဒီလိုမလုပ္ နဲ ့၊ အစက ကိုယ့္ဟာကိုယ္ " ေသာတာပန္" ျဖစ္ေနမွေတာ့၊ ဘယ္သူက ဘာပဲေျပာေျပာ ျဖစ္ၿမဲသာျဖစ္ေန၊ ေနာက္ျပန္မဆုတ္နဲ ့၊ ( ၅ ) ပါးသီလ ကလည္း ေစာင့္ၿမဲေစာင့္ေနေပါ့ " ဘုန္းႀကီး အားေပးစကားေျပာလိုက္ရေသးတယ္။ အဲဒီ ဒကာ လို " ေသာတာပန္လူထြက္" မျဖစ္သြားဖို ့အင္မတန္မွ အေရးႀကီးလွပါတယ္..တဲ့။
အဓိကေျပာခ်င္တာက...
ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့ ေသာတာပန္ျဖစ္တာ၊မျဖစ္တာထက္ ၊ စရဏ လို ့ေခၚတဲ့ အက်င့္တရားကို သာ "သီလ " လံုလံုျခံဳျခံဳ နဲ ့ က်င့္ၾကံအားထုတ္ဖို ့လိုပါတယ္။
အကယ္၍မ်ား စာဖတ္သူ ဓမၼမိတ္ေဆြ တို ့အထဲမွာလည္း မိမိကိုယ္မိမိ ေသာတာပန္လို ့မွတ္ယူထားရင္၊ ယံုၾကည္ထားရင္လည္း အဲဒီယံုၾကည္ထားတဲ့အတိုင္း ဆက္လက္ေနထိုင္၊ က်င့္ၾကံၿမဲ က်င့္ၾကံသြားပါလို ့တိုက္တြန္းပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားေတာင္မွ ေဟာရံုသာ ေဟာေပးႏိုင္တာပါပဲ၊ ဒီထက္ပိုၿပီး မတတ္ႏိုင္ပါဘူး၊ ပုဂၢိဳလ္တိုင္း ပုဂၢိဳလ္တိုင္း ကိုယ္တိုင္က်င့္မွသာ ကိုယ္တိုင္ေတြ ့ၿပီး သိမွာျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္တိုင္ေတြ ့ၿပီး အေၾကာင္းတရားေလးပါး နဲ ့တိုက္ဆိုင္ဖို ့သာလိုပါတယ္။
သကဒါဂါမိမဂ္ရျခင္းအေၾကာင္း ေလးပါးလို ့ျမတ္စြာဘုရား မေဟာပါဘူး၊ အနာဂါမိမဂ္ ရျခင္း အေၾကာင္း ေလးပါးလို ့လည္း ျမတ္စြာဘုရားမေဟာပါဘူး၊ ရဟႏၲာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလးပါးဆိုၿပီးေတာ့လည္း မေဟာပါဘူး၊ ေသာတာပန္ ျဖစ္မဲ့ အေၾကာင္း ေလးပါး ပဲ ေဟာပါတယ္။
၁။သူေတာ္ေကာင္းနဲ႔ ေပါင္းရမယ္။
၂။တရား နာရမယ္။
၃။ႏွလံုးသြင္း ေကာင္းရ မယ္။
၄။အပ်က္ နဲ႔ မဂ္နဲ႔ ကိုက္ရမယ္ ဆိုတဲ ့ေလးပါးပါ။
အဲဒီေတာ့ ေသာတာပန္ တည္တာ ကလဲ ဒိ႒ိ ျပဳတ္လို႔ တည္တာပါပဲ။
ဒိ႒ိ ျပဳတ္တယ္ ဆိုလို႔ ရွိရင္ သူ႔ဟာသူ ႏိႈးေဆာ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ရဲရင့္သြားပါလိမ့္မယ္။
ဒိ႒ိ ျပဳတ္ရင္ "အထက္မဂ္၊အထက္ဖိုလ္"သာ သူရဖို႔ ရွိေတာ့တယ္။ မရပါနဲ႔ လို႔ ေတာင္ တားလို ့..မရပါဘူး..တဲ့။
သကဒါဂါမ္ ျဖစ္ရပါလို၏ လို ့ဆုမေတာင္းနဲ႔၊ အနာဂါမ္ ျဖစ္ရ ပါလို၏ လို ့ လည္းဆုမေတာင္းပါနဲ ့၊ ဒီမဂ္က ေဆာင္သြားပါလိမ့္မယ္၊ရဟႏၲာ ျဖစ္ေအာင္လည္း သူပဲ ေဆာင္ၿပီး၊ ဆက္တတ္သြားဖို ့ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။
ဒီေတာ့...
ေသာတာပန္ မျဖစ္ေသးဘူးဆိုၿပီး စိတ္မပ်က္ပါနဲ ့..
အေရးႀကီးဆံုးက...
သီလ လံုလံုျခံဳျခံဳ နဲ ့သာ က်င့္ၾကံအားထုတ္ၾကဖို ့ထပ္မံၿပီး သတိေပးရင္း..
" ေသာတာပန္လူထြက္ " မျဖစ္ေအာင္၊ ဤစာစုျဖင့္ ကုသိုလ္ျပဳလိုက္ပါသည္။

( ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး )