{တပည့္ေတာ္ကဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ေယာက္ပါ..။

ရဟန္းသံဃာမ်ား ဆြမ္းခံစားရတဲ့အေၾကာင္းရင္းကိုေမးလာတဲ့အခါ အကိုးအကားနဲ႔တိတိက်က်မသိလို႔မေျဖႏိုင္ဘူးျဖစ္ေနပါတယ္ဘုရား။
ဘုရား႐ွင္၏ပညတ္ခ်က္တစ္ခုဆိုတာေတာ့သိပါတယ္ဘုရား။
တပည့္ေတာ္ငယ္ငယ္ကအဘိုးလည္းေျပာျပဖူးပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ေသခ်ာတိက်တဲ့အေျဖကို ဘုန္းဘုန္းဆီမွာ ရႏိုင္မယ္ထင္လို႔ ေမးျမန္းေလ်ွာက္ထားလိုက္ပါတယ္..အ႐ွင္ဘုရား ။}
....... ..... ....... ........
လူေတြရဲ႕ပထမဦးစားေပးကိစၥက ဝမ္းေရးပဲမို႔ဒကာ။ လူေတြဟာဝမ္းေရးေၾကာင့္တရားတာေတြေရာ မတရားတာေတြေရာ ျပဳလုပ္မိၾကတယ္။ လူတစ္ရာမွာ ၈၀ေလာက္ကေတာ့ ဝမ္းေရးကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး မေကာင္းမႈေတြကိုျပဳလုပ္တတ္ၾကတယ္။ မနက္ျဖန္ခါအတြက္ ဆန္အိုးထဲဆန္႐ွိေနေသးလားလို႔ေၾကာင့့္ၾကမႈျဖစ္ရတယ္။ စိတ္ဆင္းရဲရတယ္။ဆန္စပါးေတြကိုဲေၾကာင့္ၾကစိုက္ၿပီး သိုမွီးသိမ္းဆည္းမႈေတြ ျပဳလုပ္ၾကရတယ္။ သိမ္းဆည္းထားတာ႐ွိတဲ့သူတိုင္း ေၾကာင့္ၾကမႈျဖစ္ရတယ္။ စိတ္ဆင္းရဲမႈျဖစ္ရတယ္။

သိုမွီးသိမ္းဆည္းထားတာ ဘာမွမ႐ွိတဲ့သူက ေၾကာင့္ၾကမႈမ႐ွိေတာ့ဘူး။ သူခိုးကိုလည္းေၾကာက္စရာမလိုေတာ့ဘူး။ ဓားျပကိုလည္းေၾကာက္စရာမလိုေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ရဟန္းေတာ္ေတြကို ကိုယ္တိုင္ခ်က္ျပဳတ္မစားေသာက္ရဘူးလို႔ ဘုရားကပညတ္ခ်က္ထားခဲ့တာျဖစ္တယ္။

ခ်က္ျပဳတ္မစားတဲ့အတြက္ ဝမ္းေရးအတြက္ပူပန္မႈေတြသိပ္မ႐ွိေတာ့ဘူး.။သိမ္းဆည္းေနစရာမလိုေတာ့ဘူး။ မနကိျဖန္အတြက္ ဆန္အိုးထဲမွာ ဆန္႐ွိေသးရဲ႕လားဆိုတဲ့ ပူပန္မႈလည္းမ႐ွိေတာ့ပါဘူး။ ထင္း႐ွာရျခင္း စတဲ့..စတဲ့ ဒုကၡမ်ားလည္းကင္းလြတ္သြားပါတယ္။ ဆြမ္းခံစားရတဲ့အတြက္ မာန္လည္းက်သြားပါတယ္။ ငါဘာေကာင္ဆိုၿပီးေတာ့ မာန္တက္လို႔လည္းမရေတာ့ပါဘူး။
"ဥစၥာစပါး၊ သိမ္းမထား၊ ေ႐ွ႕ဖ်ားသမဏ၊ ျမတ္သုခ"ဆိုတဲ့ ရဟန္းေတြရဲ႕ခ်မ္းသာျခင္း႐ွစ္ပါးထဲမွာ ဆြမ္းခံစားရတာက တစ္ပါးအပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ သေဘာေပါက္ေလာက္ၿပီထင္ပါတယ္။ နည္းနည္းေလးထပ္႐ွင္းျပခ်င္ပါေသးတယ္။

သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ ဘုရား႐ွင္သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္က ေကာသလတိုင္းတဝွမ္းလံုးမွ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္ၾကတဲ့ပုဏၰားသူေဌးႀကီးေတြဟာ.."အခုေခတ္ပုဏၰားေတြရဲ႕အက်င့္သီလဟာ ေ႐ွးေခတ္ကပုဏၰားေတြရဲ႕ က်င့္စဥ္အတိုင္း က်င့္ေနၾကတာပါလား"လိ့ု လာေရာက္ေမးျမန္းၾကပါတယ္.။

ဘုရား႐ွင္က "မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔"ျပန္လည္ေျဖၾကားလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီ့အခါ ပုဏၰားေတြရဲ႕ေတာင္းပန္ေလ်ွာက္ထားခ်က္ေၾကာင့္ ေ႐ွးေခတ္ပုဏၰားေတြရဲ႕ အက်င့္ေကာင္းေတြကို ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကားပါတယ္။
"ေ႐ွးေခတ္ကပုဏၰားေတြဟာ သိမ္းပိုက္မႈဘာတစ္ခုမွ မ႐ွိေၾကာင္း..။

ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုးသံုးပါးလံုးေစာင့္စည္းၾကေၾကာင္း၊ ကာမဂုဏ္မွီဝဲမႈမျပဳၾကေၾကာင္း၊ ေဗဒင္ရြတ္ဖတ္ျခင္း၊ ေမတၱာပြားျခင္းစတဲ့ ေကာင္းတာမ်ားကိုသာသိမ္းပိုက္မႈ႐ွိေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္လူတို႔သည္ ပုဏၰားတို႔ကိုေလာင္းလႉရန္ အိမ္ေ႐ွ႕၌ ဆြမ္းဦးကိုအျမဲခ်ထားေၾကာင္း၊"စသျဖင့္ေဟာၾကားျပသေပးပါတယ္။
ဒါကိုေထာက္႐ႈျခင္းအားျဖင့္ အမ်ိဳးျမင့္ျမတ္တယ္လို႔ မာန္မာနခက္ထန္လွတဲ့ ပုဏၰားေတြေတာင္ဆြမ္းခံစားၾကတယ္ဆိုတာ သိရပါတယ္။ ရေသ့တို႔ ပေစၥကဗုဒၶါတိ့ု ဆြမ္းခံစားတာကေတာ့ အမ်ားသိၿပီးသားမို႔ထူးၿပီးေျပာျပမေနေတာ့ပါဘူး။ သူေတာ္ေကာင္းသူျမတ္ေလာင္းမွန္ရင္ဆြမ္းခံစားၾကတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဆြမ္းခံစားတာဟာ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ႕ ထံုးတမ္းစဥ္လာ ဓမၼတာ ပါပဲ။

"သူရာေသာက္ထုတ္၊ ေသတင္းကုတ္၊ ပ႑ုတ္ ဘိကၡဳမ၊
ပ်ိဳႀကီးေဂဟာ ျပည့္တန္ဆာ လင္ကြာမုဆိုးမ၊
ဤေျခာက္အိမ္တြင္ အကြၽမ္းတဝင္ ဆြမ္းလ်ွင္မခံရ"တဲ့။
ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ဆြမ္းခံရာမွာလည္း က်င့္ဝတ္နဲ႔အညီ ဆြမ္းခံရပါတယ္။ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့လကၤာေလးရဲ႕ ဆိုလိုရင္းက ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ အရက္ဆိုင္၊ အေျခာက္အိမ္(မိန္းမကေယာက္်ားစိတ္ေပါက္တာလည္းအက်ံဳးဝင္ပါတယ္)၊ ဘိကၡဳနီမေက်ာင္း(ယခုေခတ္သီလ႐ွင္ေက်ာင္း).၊အပ်ိဳႀကီးအိမ္၊ ျပည့္တန္ဆာမအိမ္၊ မုဆိုးမအိ္မ္၊ (လင္ေသလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လင္နဲ႔ကြဲေနလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္) ဆိုတဲ့အိမ္ေျခာက္အိမ္ကို ဆြမ္းခံမဝင္ရဘူးလို႔ ပညတ္ခဲ့ပါတယ္။ လမ္းကိုထြက္ေလာင္းရင္ေတာ့ ခံယူလို႔ရပါတယ္။ ထိုင္အိမ္အျဖစ္သာမဝင္ေကာင္းတာပါ။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ကိုယ္ဆြမ္းခံေနတဲ့အိမ္က လူေတြကို ေဗဒင္ေဟာျခင္း၊ ေဆးကုျခင္း စတဲ့ အေနသန ၂၁ပါးကိုလည္းျပဳလုပ္မေပးရပါဘူး။ ဒါေတြကိျပဳလုပ္ေပးတဲ့ရဟန္းေတြကို "အမိ်ဳးဖ်က္ရဟန္းေတြ"လို႔ ဘုရား႐ွင္က ေဟာျကားတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ဒီလိုေ႐ွာင္က်ဥ္စရာေတြေ႐ွာင္ၿပိး တရားသျဖင့္ရလာတဲ့ဆြမ္းကိုမွ "ဓမၼိယလာဘ္"လို႔ေခၚပါတယ္။ ဓမၼိယလာဘ္ ကိုေတာင္မွ ပစၥေဝကၡဏာမဆင္ျခင္ပဲ သံုးေဆာင္ခြင့့္မျပဳခဲ့ပါဘူး။ ပစၥေဝကၡဏာမဆင္ျခင္ပဲသံုးေဆာင္ရင္ အျပစ္႐ွိပါတယ္။(ယခုေခတ္ ဆြမ္းခံအိမ္ကို ႏွစ္လံုး၊ သံုးလံုးေပးေနသူမ်ား ဆင္ျခင္နိုင္ၾကပါေစ။)

ဒါ့ေၾကာင့္" အျပစ္ကင္းကြာ ဆြမ္းကို႐ွာ ၊ ဤမွာသမဏ ျမတ္သုခ"လို႔ ေက်းဇူးေတာ္႐ွင္ တိပိဋကဓရ ဓမၼဘ႑ာဂါရိက မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးက လကၤာစပ္ဆိုခဲ့တာပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ေလာကမွာ ေတာင္းျခင္းႏွစ္မ်ိဳး႐ွိပါတယ္။

ယာစကာ(သူေတာင္းစား)တို႔၏ေတာင္းျခင္းႏွင္ အရိယာတို႔၏ေတာင္းျခင္းပါ။

ယာစကာတို႔၏ေတာင္းျခင္းကေတာ့ ေပးပါ၊ ကမ္းပါ ၊သနားပါနဲ႔ လိုခ်င္တာကို ဟစ္ေအာ္ေျပာဆိုကာေတာင္းခံၾကပါတယ္။ အရိယာတို႔ရဲ႕ေတာင္းျခင္းဆိုတာ အရိယာအ႐ွင္ျမတ္တို႔ဟာ အိမ္ေပါက္ေစ့ရပ္ေတာ္မူၾကပါတယ္။ ဘာလိုခ်င္တယ္လို႔ ႏႈတ္ကဖြင့္မေျပာပါဘူး။ အိ္မ္႐ွင္ကထြကျ္ပီး အ႐ွင္ဘုရား ဘာအလို႐ွိပါသလဲလို႔ ေလ်ွာက္ထားမွ အလို႐ွိရာကို ျပန္လည္မိန္႔ၾကားတာပါ။ အဲလိုမေလ်ွာက္ပဲ တစ္ခုခုေလာင္းရင္လဲ ေလာင္းတာယူၿပီးထြက္သြားတာပါပဲ။ ခ်ိဳတယ္။ခ်ဥ္တယ္။ဘာတစ္ခုမွမေျပာပါဘူး။ လႉတာကိုယူၿပီးျပန္သြားတာပါပဲ။

ယာစကာတို႔ႏွင့္ အရိယာတို႔ရဲ႕ ေတာင္းတာမွာ ကြားျခားခ်က္ကေတာ့ အဲ့ဒါပါပဲ။

ေနာက္တစ္ခုက" ရဟန္း ေတာ္ေတြဟာ ေဆြမ်ိဳးမေတာ္ရင္၊ အလို႐ွိတာကို လာေရာက္အလႉခံပါလို႔ မေလ်ွာက္ထားရင္၊ ဘယ္ေလာက္ပဲရင္းႏွီးေနပါေစ။ ဘာလိုတယ္၊ လႉပါလို႔ အလႉမခံေကာင္းပါဘူး။

လက္ေၾကာမတင္းလုိ႔၊ လုပ္မစားခ်င္လို႔ ဆြမ္းခံစားၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။

ဆင္းရဲဒုကၡေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားကင္းကြာသြားလို႔ မာန္မာနကိုက်သြားေစလို႔ ဆြမ္းခံစားၾကရတာပါ။

အ႐ွင္ေခမာနႏၵ
ဓမၼပိ်ဳးခင္း..
±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±
#ေကာင္းက်ိဴးလိုရာျပည့္ၾကပါေစ