အရွင္ဘုရား၊ သံဃဒိေသသ္အာပတ္သင့္ေသာ ရဟန္းသည္ ပရိ၀ါသ္မာနတ္ ေဆာက္တည္ျခင္း စေသာ က်င့္၀တ္တို႔ကို မျပဳဘဲ လူ၀တ္လဲ သိကၡာခ်ျပီး ေနာက္တဖန္ ရဟန္းခံေသာ္ ပထမသင့္ခဲ့ေသာ အာပတ္တို႔ ျပန္ျပီး ပါ-မပါ၊ သင့္-မသင့္ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( အရိယ၀ံသ-ဥတၱမသာရ၊ ပန္းေတာင္းျမိဳ႔ )


( ေျဖ )
ရဟန္းခံ၍ ရဟန္းျဖစ္ေသာအခါ သင့္ေသာအာပတ္ကို မကုစားဘဲ သိကၡာခ်၍ လူထြက္ျပီးမွ တဖန္ ရဟန္းျပန္ခံေသာ ပုဂၢိဳလ္မွာ ပထမရဟန္းျဖစ္စဥ္က သင့္ေသာအာပတ္သည္ သိကၡာခ်၍ လူထြက္ေနခိုက္ သီလမရွိ၍ ကင္းေနပါသည္။

သို႔ေသာ္လည္း တဖန္ ရဟန္းခံသျဖင့္ ရဟန္းသီလ တည္ေသာအခါ၌ သင့္ျပီးခဲ့ေသာ အာပတ္သည္ ေဒသနာမၾကားသမွ် မထဘဲ တည္ျမဲတည္ျပန္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပထမရဟန္းခံတုန္းက သံဃဒိေသသ္ သင့္ခဲ့လွ်င္ လူထြက္၍ ရဟန္းခံျပန္ေသာအခါ သင့္ျမဲသင့္ေနသျဖင့္ ပရိ၀ါသ္မာနတ္ ၀ု႒ာနကံျဖင့္ ကုမွ စင္ၾကယ္ႏိုင္သည္။

ပုေဗၺ အာပႏၷာပတၱိေကာ ဥပၸဗၺဇၹိ တႆပိ န ပဋိပၸႆမၻႏၲိ-ဟူ၍၄င္း၊
ဥပသမၸေႏၷာ ဘိကၡဳ အႏၲမေသာ ဒုဗၻာသိတမၸိ အာပဇၨိတြာ အပရဘာေဂ ၀ိဗၻမိတြာ အာဂေတာ ဥပသမၸဇၨတိ၊ တံ အာပတၱႎ ေဒေသတြာ၀ သုဇၩတိ၊ နညထာတိ-ဟူ၍၄င္း၊ ၀ဇီရဗုဒၶိဋီကာ၌ ဆိုထားေပသည္။