သံဃိကေက်ာင္းကို ေရစက္ခ်ရာ၌ သံုးစြဲသူ ရဟန္းမ်ား အျပစ္လြတ္ေအာင္ ( ေျခမေဆးဘဲ နင္း၍၎၊ ကိုယ္အဂၤါ အစိတ္အပိုင္းမ်ားျဖင့္ ထိ၍၎ အလိုရွိတိုင္း ခ်မ္းသာစြာ သံုးေဆာင္ေတာ္မူၾကပါ-ဟု ထည့္သြင္းေရစက္ခ်ျခင္းသည္ သင့္-မသင့္။

ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္က သံဃိကေက်ာင္းကို မရုိမေသ သံုးစြဲမိေသာ ရဟန္းတပါးႏွင့္ ဥပါသကာတဦးတို႔ ဘီလူးျဖစ္ၾကသည္ဟုဆိုေသာ စကားႏွင့္ ညီညြတ္မႈ ရွိ-မရွိ သိလိုပါသည္ဘုရား။
( ဒကာ ေမာင္သိုက္ ၉-ဘူတာရပ္ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းျမိဳ႔ )


( ေျဖ )
အာဂတာဂတ သံဃိကေက်ာင္း ေရစက္ခ်ရာ၌ ( ကပၸိယကုဋိ=ကပၸိယ ( အပ္ေသာ )ကုဋီကို၊ ကုတံု-ျပဳျခင္းငွါ၊ အာဂတာဂေတဟိ-လာကုန္ လာကုန္ေသာ၊ ပဗၺဇိေတဟိ ေစ၀-ရဟန္းသာမေဏတို႔ျဖင့္၎၊ ဂဟေ႒ဟိစ-လူတို႔ျဖင့္၎၊ ကာယဂၤါ၀ယေ၀ဟိ-ကိုယ္အဂၤါ အစိတ္တို႔ျဖင့္၊ ဖုသိတြာ ဖုသိတြာ-ေတြ႔ထိ၍ ေတြ႔ထိ၍၊ ပရိဘုဥၨိတံု-သံုးေဆာင္ျခင္းငွါ၎၊ အေဓာေတဟိ-မေဆးမေၾကာအပ္ကုန္ေသာ၊ ပါေဒဟိ-ေျခတို႔ျဖင့္၊ အကၠမိတြာ- နင္း၍နင္း၍၊ ပရိဘုဥၨိတံုစ-သံုးေဆာင္ျခင္းငွါ၎၊ ေဒမ-လွဴဒါန္းပါကုန္၏၊ ဟူေသာအပိုဒ္ကို ေရွးေရွးဆရာ အစဥ္အဆက္ပင္ ထည့္သြင္း ေရစက္ခ်ေလ့ရွိပါသည္၊ ဤသို႔ ေရစက္ခ်ျခင္းသည္ ( အရွင္ဘုရားတို႔ ဤသို႔သံုးေဆာင္ၾကပါ-ဟု ေျပာဆိုသည္မဟုတ္၊ ဤသို႔သံုးေဆာင္သည့္တိုင္ေအာင္ ခြင့္လႊတ္ပါသည္ဟု ေလွ်ာက္ထားျခင္းသေဘာပင္ ျဖစ္ပါသည္၊ သံဃိကေက်ာင္းကို သံုးေဆာင္သည့္ ရဟန္းကလည္း ဤသို႔ မသန္႔မရွင္း သံုးစြဲၾကမည္မဟုတ္ပါ၊ တသိန္းတန္ ကမၺလာကို လွဴေသာ ဒါယကာက ဤကမၺလာကို အရွင္တို႔ သေဘာအတိုင္း ေျခသုတ္ပု၀ါ လုပ္လိုကလုပ္ပါ၊ အိပ္ရာအခင္း လုပ္လိုက လုပ္ပါ၊ ေျမအခင္း လုပ္လိုက လုပ္ပါ-ဟုဆို၍ လွဴေသာ္လည္း အလွဴခံသူပုဂၢိဳလ္က ေျခသုတ္လုပ္မည္မဟုတ္၊ အိပ္ရာအခင္းသာ လုပ္ေပလိမ့္မည္၊ ဒါယကာကသာ ေစတနာအရ ေလွ်ာက္ထားျခင္းျဖစ္ေပသည္။

သံဃိကေက်ာင္း၌ ေပေပက်ံက်ံ ေနထိုင္သံုးေဆာင္မႈေၾကာင့္သူစိေလာမ ခရေလာမ ဘီလူးျဖစ္ၾကရေသာ ထံုးကို ႏွလံုးသြင္းအရ သံဃိကေက်ာင္းကို အလွဴခံရေသာရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားက ရိုေသေလးစားစြာ သံုးေဆာင္ေနထိုင္ၾကမည္သာျဖစ္ေၾကာင္း ႏွလံုးသြင္းေစလိုပါသည္။