အရွင္ဘုရား၊ ရဟန္းမ်ားသည္ တရားသျဖင့္ မိမိပိုင္ေသာ ပစၥည္းကို ေအာက္ပါပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေပးလွဴႏိုင္ပါသလား။
(က) ေက်ာင္းရွိသံဃာအားလံုး။
(ခ) မိမိႏွစ္သက္လိုလားေသာ ရဟန္းသာမေဏ တပါးပါး။
(ဂ) ေက်ာင္းသား။
(ဃ) မိဘေဆြမ်ိဳး။
(င) လူ႔ဘ၀က ဇနီး၊ သား၊ သမီး။
(စ) ပစၥၫ္းေလးပါး ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမ။
(ဆ) ပစၥည္းေလးပါး ဒါယကာမဟုတ္ေသာ ဒါယကာ ဒါယိကာမ။


(ေျဖ)
(က-ခ) အမွတ္တြင္ ပါ၀င္သူတို႔အား လွဴႏိုင္ပါ၏။
(ဂ) အမွတ္တြင္ ပါ၀င္သူတို႔အားလည္း ေပးေကာင္း၏။
သို႔ေသာ္ လူတို႔က လွဴထားေသာပစၥည္းကို ခဏမွ်ျဖစ္ေစ၊ နည္းနည္းျဖစ္ေစ မိမိသံုးျပီးမွ ေပးေကာင္း၏။
(ဃ) အမွတ္တြင္ မိဘကို ေပးေကာင္း၏။ ေဆြမ်ိဳးကိုကား အေၾကာင္းထူးမရွိဘဲ မေပးေကာင္း၊ အေၾကာင္းရွိ၍ ေတာင္းလာလွ်င္ တစံုတခုကို ေစခိုင္းျပီးမွ ေ၀ယ်ာ၀စၥလုပ္သူအေနျဖင့္ နည္းနည္းပါးပါး ေပးရသည္။ သူတို႔မွာ ၀တ္ဖို႔ စားဖို႔ အရင္းအႏွီးလုပ္ဖို႔ကား မေပးရ။
(င) လူ႔ဘ၀က ဇနီးမွာ ပစၥၫ္းေလးပါး ဖိတ္ထားလွ်င္၊
(စ) အမွတ္တြင္ ပါ၀င္၍ မဖိတ္လွ်င္၊
(ဆ) အမွတ္တြင္ ပါ၀င္သြား၏။
သားသမီးတို႔ကား (ဃ) အမွတ္ ေဆြမ်ိဳးတြင္ ပါ၀င္သည္။
(စ) အမွတ္၊ (ဆ) အမွတ္ပါ ဒကာ ဒကာမတို႔အားလည္း အေၾကာင္းအထူးမရွိလွ်င္ မေပးေကာင္း။
ေတာင္းလာလွ်င္ ေ၀ယ်ာ၀စၥ အလုပ္ခိုင္း၍ ကပၸိယအေနအားျဖင့္ သစ္သီးသစ္ရြက္စေသာ နည္းနည္းပါးပါးကို ေပးေကာင္း၏။

မွတ္ဖြယ္။ ဤေနရာ၌ ရဟန္း၊ သာမေဏတို႔က-
(က) ေတာင္းသာေတာင္းေကာင္း၊ မေပးေကာင္း။
(ခ) ေပးသာေပးေကာင္း၊ မေတာင္းေကာင္း။
(ဂ) ေတာင္းလည္းေတာင္း ေပးလည္းေပးေကာင္း။
(ဃ) မေတာင္းလည္း မေတာင္းေကာင္း၊ မေပးလည္း မေပးေကာင္းေသာ လူ၀တ္ေၾကာင္ ၄-မ်ိဳးကို မွတ္သားထိုက္၏။ ထိုတြင္-

(က) တပည့္ေတာ္အထံ မည္သည့္ပစၥည္းကို (သို႔မဟုတ္ ပစၥည္း ၄-ပါးကို) အလိုရွိေသာအခါ ေတာင္းေတာ္မူပါ-ဟု ဖိတ္မန္ထားသူကို ပ၀ါရိတ-ဟုေခၚ၏။ ထို ပ၀ါရိတႏွင့္ (မိဘမွတပါး ေဆြခုနစ္ဆက္ စပ္၍ရေသာ) ဉာတိတို႔အထံ၌ ေတာင္းသာေတာင္းေကာင္း၏။ မိမိပိုင္ပစၥည္းကိုကား မေပးေကာင္း။
(ေသြးမစပ္ေသာ သမက္၊ ေခၽြးမ၊ မယားတို႔သည္ ေဆြမ်ိဳးမဟုတ္ၾက)။

(ခ) ကိုးကြယ္ရာမဲ့၍ ဆင္းရဲေနသူ (သို႔မဟုတ္ သူေတာင္းစား) စစ္ရႈံး၍ ေက်ာင္းသို႔ေျပး၀င္လာေသာ အစိုးရရိကၡာမပါေသာ ခရီးသြားဧည့္သည္၊ ဤသို႔ေသာ လူ၀တ္ေၾကာင္တို႔အား ေပးသာေပးေကာင္း၍ မေတာင္းေကာင္း။

(ဂ) မိဘတို႔အား ေတာင္းလည္းေတာင္းေကာင္း၊ ေပးလည္း ေပးေကာင္း၏။

(ဃ) ဉာတိပ၀ါရိတ မဟုတ္ေသာလူတို႔အား ေတာင္းလည္းမေတာင္းေကာင္း၊ ေပးလည္း မေပးေကာင္း၊ သူတို႔ပိုင္ျပီးျဖစ္ေသာ ေရကိုေသာ္မွ် မေတာင္းေကာင္း၊ သူတို႔အထံမွ ပစၥည္းတစံုတခုကို အလိုရွိလွ်င္ ဆြမ္းရပ္သလို ရပ္၍ျဖစ္ေစ၊ မိမိရွိေသာပစၥည္းျဖင့္ လူ၀တ္ေၾကာင္တေယာက္ကို အလဲခိုင္း၍ျဖစ္ေစ ယူရသည္။

မွတ္ခ်က္။ ။ အခ်ိဳ႔ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဉာတိပ၀ါရိ မဟုတ္သူအထံ မိမိအတြက္သာ မေတာင္းေကာင္း၊ သူမ်ားအတြက္ကား ေတာင္းေကာင္း၏-ဟု ယူဆ၍ ျမိဳ႔ႀကီးမ်ား၌ အျခားရဟန္း တပါးအတြက္ ရဟန္းတပါးက ဆြမ္း(ဆြမ္းဟင္း) ေလာင္းဖို႔ရန္ ဖိတ္ၾက (တိုက္တြန္းၾက)၏။ ရွင္ဒကာ ခံလိုက္ပါ၊ ရဟန္းဒကာ လုပ္လိုက္ပါ-ဟု တိုက္တြန္းၾက၏။ ထိုကဲ့သို႔လည္း မတိုက္တြန္းေကာင္းပါ။ ထိုသို႔ တိုက္တြန္းမႈေၾကာင့္ အာပတ္သင့္၍ ပစၥည္းကိုရေသာအခါ ပစၥည္းရွင္ႏွင့္တကြ ရဟန္းအားလံုး (သာမေဏမ်ားပါ) မသံုးထိုက္၊ သံုးတိုင္း သံုးတိုင္း အာပတ္သင့္၏